
Laat de Grampian Group elke week naar je inbox sturen en veeg door een exacte replica van de krant van de dag
Videofragmenten zullen schriftelijke scenario’s vervangen in het theorie-examen autorijden, dat tot doel heeft het assessment up-to-date te maken en voor iedereen toegankelijker te maken.
De nieuwe videoclips in het meerkeuzegedeelte van de test laten een scenario van 30 seconden van verschillende rijomstandigheden zien. mijn cbr inloggen op de website.
Dit omvat rijden door een stadscentrum of op een landweg. De leerlingen moeten dan drie vragen over de clip beantwoorden.
De veranderingen volgen op onderzoek dat is gedaan met mensen met leesproblemen en handicaps. Het toonde aan dat ze zich meer op hun gemak en zelfverzekerder voelden bij videoscenario’s dan bij geschreven scenario’s, omdat ze de informatie op het scherm beter konden verwerken. wanneer hebben voetgangers voorrang?
Vanaf maandag 28 september worden ze in tests geïntroduceerd.
Mark Winn, hoofd-examinator van Driver and Vehicle Standards Agency (DVSA), zei: “De prioriteit van DVSA is om iedereen een leven lang veilig te laten rijden.
“Autorijden kan levens veranderen en de DVSA streeft ernaar iedereen toegang te geven tot de mogelijkheden die autorijden te bieden heeft.
“We hebben nauw samengewerkt met verkeersveiligheidsexperts en leerlingen om een theorietest te maken die de kennis van een kandidaat van de verkeersregels volledig test en die toegankelijker is.”
Naast het toegankelijker maken van de test, zei DVSA dat de veranderingen de test realistischer maken, omdat het een afspiegeling is van de manier waarop kandidaten informatie opnemen en erop reageren tijdens het rijden.
Het werkte samen met de National Autistic Society, de British Dyslexia Association en British Deaf Association en andere belanghebbenden om de veranderingen te ontwikkelen.
John Rogers, van de Disability Driving Instructors, zei: “Een beeld zegt meer dan duizend woorden, vooral voor kandidaten met speciale onderwijsbehoeften.
“Het heen en weer moeten gaan tussen de tekst in het geschreven scenario en de schriftelijke vragen en antwoorden was een groot obstakel om te begrijpen wat er nodig was.
“Videoscenario’s zouden veel gemakkelijker te volgen moeten blijken en de vragen zullen hopelijk relevanter lijken.”
Eerdere verbeteringen aan de theorie-test om deze toegankelijker te maken, omvatten de extra mogelijkheid om de test af te leggen met een vooraf opgenomen voice-over en speciaal opgeleide personeelsleden die als lezers fungeren.
Studenten kunnen gratis oefenen met het gebruik van de nieuwe videoclips door hier de website van The Stationery Office te bezoeken
Het officiële leermateriaal van DVSA bevat ook nieuwe videoclips om leerlingen te helpen dit deel van de theorie-test te oefenen via de app en de leerzone.
Geschat wordt dat de afgelopen 10 jaar 17 miljoen theorie-tests zijn uitgevoerd in het VK. De introductie van de nieuwe videoclips geldt alleen voor het auto theorie-examen.
De nieuwe videoclips zullen het onderdeel gevaarherkenning van het theorie-examen niet vervangen. Leerlingen zullen nog steeds een meerkeuze- en een gevaarherkenningssectie hebben. De rest van de test verandert niet.
Aan leerlingen zullen in totaal nog steeds 50 meerkeuzevragen worden gesteld; moet hetzelfde slagcijfer krijgen; en krijg hun resultaat in het testcentrum na het afleggen van het theorie-examen.